*Závó magyarázza, mit hogyan kellett írni a dolgozatban*
„Jól írtuk!” Kárász Kurucznak. Dolgozatnál a többes szám furcsa…
- …mondtam, hogy locsoló….
- Jajj, arra emlékszem, kislánykoromban volt olyan… - Erdei.
- Szóval, aki rosszul másolt… Volt olyan, akinek két darab F-je volt… - Závó (megj: az FBI-ba becsúszott két F)
- Jackpot! – Zoli.
- …bekapcsol az elektromágnes … - Selmeci.
- Az egy Tankcsapda album! – Erdei.
- Mit kell tudni az áramerősség-mérőről? – Závó
- Méri az áramerősséget! – Kárász és Kurucz egyszerre.
*szóba került valahogy a Mónika show*
„Az a baj, hogy ezekben a műsorokban, az embereknek több fülük van, mint foguk…” Závó.
*Szélenergia. A szélturbinákról*
- A madarakat bezavarja – Judit.
- Meg bedarálja…
- Eltűnnek a planktonok – Judit.
- És akkor mi van?! – Zoli – A folyami bálnák éhen halnak?
Nyelvtan óra, non verbális kommunikáció.
- Vannak velünk született érzelmek, amiket már az 1-2 napos csecsemő is meg tud mutatni. – Soltész.
- Hányás. – Lui.
Kivel szemben engedhetjük meg, hogy az igent vagy a nemet fejmozgással helyettesítjük?
„A süketekkel” Balázs
- Miről árulkodhat, ha valaki mereven tartja a fejét? – Soltész.
- Beállt a nyaka… - Balázs.
- Az intim, bizalmas zónába kit engedünk be? – Soltész.
- Petikét – Lui.
- A padtársunkat… - vki.
Irodalom:
- Tamásnak mi a célja a lányával? – Soltész.
- Eladni. – Kurucz.
Beszterce ostroma. Pongrác Istvánnak hiányzik az udvartartásából egy várúrhölgy.
-… ezért a vándorcirkusztól vesz egy… - Soltész.
- Medvét… - Kurucz.
(egy artista lányt…)
Az artista lány beleszeret valakibe, akit börtönbe zárnak:
- … ezért azt találja ki, hogy megszökteti. Lemegy a faluba és vesz egy…. - Soltész
- Köszörűt – Kárász.
- Lángvágót – Kurucz.
Móricz Zsigmond.
- Bomlottak utána a nők! – Soltész.
- Feromonos zselét használt! – Robi.
Vesszük az életrajzát.
- Ha Móricz magánéletét nézzük… - Soltész.
- Az tahóság. – Fomi.
Latin.
*olyan latin szövegeket keresünk, amiket eddig már lefordítottunk*
- Anyám tyúkja – Magyari
- Az Kölcsey! – Kurucz.
- Petőfi, te hülye!
- Büszkének tetszik rám lenni? – Feka.
- Miért? – Gerse.
- 5 pontom lett!
- Ez volt életem célja…
Történelem és állampolgári ismeretek.
- Átadom a szót Szilárd barátomnak. – KB mutat egy volt tanítványára.
- Fasza, most megdöglöttem miatta… - Gódor, aki addig játszott.
- Hogyan gyakorolunk közvetlen hatalmat?
- Fellázadunk. – Kurucz.
- Tűntetünk – Zsuzsi
- Nektek, mint történelemben jártas diákoknak tudnotok kell. Ki jut eszetekbe a hatalommegosztásról?
- Gyurcsány.
*azt mondta, gondolkodóra gondoljunk. A válasz: Montesquieu*
- Azért mondom, magyar gondolkodóval bajba lennénk. Olyan nincs.
- Miért van a köztársasági elnöknél törvényhozás és végrehajtás is?
- Odamegy, és végrehajt. Azt mondja, add oda a pénzedet, akkor oda kell adnod. – Gódor.
„Alkotmánybírák. Jönnek hosszú köpenybe, alatta stukker, és rendet tesznek.” Megint Gódor.
- … amit ábrával sikerült jelölni…
- A Parlament? – Kurucz.
Obudsman → Omnibusz
„Mindjárt tisztába tesszük. Na nem a képviselőket, hanem a témát.” Szilárd.
- Hogyan választunk képviselőt?
- Eec-pec… kimehetsz…
- Kitartás, már nincs sok hátra. – Szilárd.
- Számszerűsítsünk! 16 perc még rohadt sok.
- Ha meggyőző többsége van…
- 400 fegyveres eléggé meggyőző?
- Sólyom László háborús esetben a honvédség főparancsnoka.
- El vagyunk veszve. Háború van, mind meghalunk. – Gódor.
Illuszt:
Kobra...
Rasta-RoL