Róland magyaráz valamit, amibe benne volt a „pomogács” szó. (A mondandójának többi részét nem is sikerült felfognom…)
- … pomogács…. – Róland magyaráz.
- Mi az, hogy pomogács? – Pálmai is fenn akadt ezen.
- Most jobb az, hogy barna geci?!
- Ez nekem is a kicsi cipőm. Van nagyobb is. – Fomi.
- Azt úgy hívják zergepata. – Sanyi.
- Fomi, kiszabadítom Vilit! – Sanyi felkiáltása, majd elkezd turkálni Fomi táskájában.
- Nem kéééne!
Fominak megint volt icetea-ja, amit a térde között tárolt, mert közbe talán leckét kezdett volna írni. Zoli megint icetea-t akart. Fomi meg résen volt.
- Már gyúrtam combra is, összeszorítom, ki nem veszed! - Fomi
- Mi ez, Excalibur?! – Zoli.
Az angol leckéjüket valami levél formába kellett megírni, vagy nem tudom, de volt benne címzett.
„Én Csabinak írtam. De úgy hogy Chabby…”
„Annyi a különbség a gulyásleves és a pörkölt között, hogy a gulyáslevesben több a víz…”
Fomi
„Basztassuk már a Sanyit, olyan békésen írja a leckét”
Fomi, a veszélyeztetett faj.
Társ.ism óra.
Gyerekpornó, milyen jogaid vannak, miért csuknak le.
- Nem is jó a minősége! – Petike.
- Engem ezért már kirúgtak volna… - Zoli.
- Ez volt a legrosszabb dolog, amit mondhatott. – Fomi…
- Nézzél 18, nézzél 19 évest! - Závó
- Nézzél 60 évest… - Zoli.
- Kijavítottam ezeket a megyés dolgozatokat… - KB meglóbál egy stóc papírt.
- Menyét? – Erdei.
- Menyét… Milyen menyéket ismersz? – Fomi.
Kiosztották a dolgozatokat. A legrosszabb jegy 3as lett. Mi Pest megye székhelye.
- Pest… mi a hiba? – Zoli értetlenül ül fölötte
- Budapest, baszki! - Fomi.
Állampolgárság. Ha már egy ideje itt élsz, hogy lehet elintézni, és mi az ami gyorsítja a folyamatot.
„Ha 5 családtagod állampolgár kapsz 5 kupont és az gyorsítja a folyamatot. Ilyen 20%-os kupon…. Le kell pecsételni a kupongyűjtő füzetet…” Fomi.
Irodalom, Hefop, Tartuffe.
Részlet, Orgon, Elmira és Tartuffe. Ezután feladatok.
- Miért válik nevetségessé? – Soltész. (Ti: Orgon rendkívül választékosan 2 szót ismételget felváltva.)
- Nem válik… - Petike elég egyszerűen lerendezte.
Még mindig ez a feladat lap.
- Péter, te mit írtál? – Soltész Jetikének.
- Hát, azt inkább nem olvasnám fel…
Az osztály békés csöndjét egy meglehetősen kőkorszaki csengőhang töri meg. Mindenki nézelődik, vajon kié. Majd Laci elutasítja a hívást…
„Ez a tied volt?! Anyád, mi ez az ipari csengőhang?!” Balázs
(c feladat: Mit tudunk meg ebből a részből Tartuffe világiságot megvető, Orgont lenyűgöző jámbor vallásosságáról?)
- Ki az, aki megválaszolta a c-t? – Soltész.
- Odaírtam, hogy semmit. – Kárász.
Balázs kész van a feladatokkal, elolvasott amit kellett, épp szórakozik.
- Ezért én egyest kapnék, Balázs… - Lui a szomszéd padsorból.
- Csak az a különbség, hogy ő már kitöltötte, amit kellett, és fényévekkel leelőzött mindenkit, és most épp kultúráltan unatkozik… - Soltész
Soltész felszólítja Jetit. Jeti mondja a feladat megoldását, majd:
- Ez egyes szintű feladat megoldás volt… - Soltész.
Felszólítja Luit, ő beszél:
- Ez már kettes szintű…
- Mit kettes?! Nem is mondott semmit! – Jetike.
Kárász, feladat megoldás. Ismeretközlő szöveg, jelöld a margón különböző szimbólumokkal, hogy volt-e új info, vagy amit nem tudtál egyebek. Az ismert információ jele a pipa, ami a jelmagyarázatban leginkább a gyökvonásra hasonlított.
„Alkalmazzátok az ismert jelöléseket (√, -, +, ?, *)!”
- Már rég elfelejtettem, hogy ezek a jelek mint jelentenek… - Kárász.
- Mi? – Kurucz.
- Ez a gyökvonás, meg ezek…
- Az a pipa, hogy tudtad… - Kurucz kezdi magyarázni.
- Írd fel inkább logaritmusba… - valaki.